Co zrobić, aby uniknąć wyłudzenia?
Zabezpiecz swój profil na Facebooku – zastosuj dwuskładnikowe uwierzytelnienie logowania (Wówczas zauważysz, gdy oszust będzie chciał zalogować się na twoje konto, gdyż będzie do tego konieczne wpisanie kodu z SMSa który otrzymasz na swój telefon) Zobacz jak to zrobić: https://m.facebook.com/settings/security/
Nie podawaj kodu BLIK, jeśli nie masz 100% pewności, że rozmawiasz z właściwą osobą. Wszelkie przypadki prób wyłudzenia pieniędzy należy zawsze zgłaszać na Policję.
Potwierdź tożsamość „znajomego” który pisze do Ciebie na Messengerze i prosi o pieniądze – najlepiej zadzwoń do niego.
Uważnie sprawdzaj dane płatności PRZED jej zaakceptowaniem w aplikacji bankowej. Przestępca nie wypłaci pieniędzy, dopóki nie zaakceptujesz płatności PINem w swojej aplikacji bankowości mobilnej.
Bezwzględnie chroń swój telefon – hasłem, odciskiem palca lub biometrią twarzy. Chroń również PIN do akceptacji mobilnej banku.
Pamiętaj! Uważne działanie i stosownie zasady ograniczonego zaufania, pomoże Ci ustrzec się od zagrożeń.
Pilnuj swoich haseł dostępowych i pamiętaj, aby wprowadzone hasła nie były możliwe do odszyfrowania przez osoby nieupoważnione. Dla bezpieczeństwa co kilka miesięcy zmieniaj je.
Pamiętaj o wylogowywaniu się z aplikacji za każdym razem po zakończeniu jej użytkowania.
Nie otwieraj maili od nieznanych nadawców, a co najważniejsze zawartych w nich załączników.
Oszuści często podszywają się pod witryny banków lub popularnych portali aukcyjnych i społecznościowych. Pamiętaj, aby nie wpisywać w przypadku wystąpienia wątpliwości swojego loginu oraz hasła.
Bank Spółdzielczy w Ostrowi Mazowieckiej, 07-300 Ostrów Mazowiecka, ul. 3 Maja 32, zarejestrowany w Sądzie Rejonowym w Białymstoku XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego Rejestr Przedsiębiorców nr 0000087012, NIP: 759-000-27-35, REGON: 000508690